En Kvinnas Funderingar Mitt i Livet

13 september 2009

Underbara Silkesgarner..

Har fått tag på ett Indiskt företag som säljer Handfärgat helt underbart silkesgarn och köpte hem några prover för att se kvaliten. Fick kom innan helgen och inser att jag fått 2 färgsättningar istället för 4. Men kvaliten och garnet är helt underbart. Men jag vill ju gärna se flera färgsättningar. Och jag har mailt och mailat och försökt att få dem förstå att det är viktigt för mig och se olika färger och trådstorlek. Men dom bara mailar tillbaka, - vi är glada för att Du tycker om vårt silke. Välkommen in med Din order. Och visst blir man frustrerad. Men har insett att jag inte kan få dem att skicka mig flera färg varianter då dom tror att jag luras. Jag har skickat ett foto på de garner jag fått kontra min första beställning. Men det enda jag får tillbaka är - Vi är sååå glada att Du tycker om vårt silke.. så här ser färgerna ut som jag hittills fått...




Och visst blir man sugen på att sticka något vackert. Men vad....?? Härvorna väger 100g det går ca 1000 meter per härva utav dessa. Men vad stickar man...?? Har Du ett bra förslag och ett mönster...?? Skicka det till mig och de bästa förslaget får en härva som Tack...!!:o))

5 Comments:

  1. Linn said...
    Jag tycker att du ska sticka en mössa! :o))
    Maria said...
    Kul att du gillar min blogg! Du är självklart välkommen på besök igen!
    Rowans Kid-silk håller helt klart en mycket högre kvalité än Drops, men kostar ju lite mer också. Jag tror dock att det är värt att betala lite mer för ett bra garn.
    Mitt förslag annars är att du stickar en Laminariasjal av ditt garn. Här har du mönstret:http://www.knitty.com/ISSUEspring08/PATTlaminaria.html
    Paula said...
    Hej och tack för besöket hos mig!
    Jag har ingen aning om det funkar men man kanske kan sticka en Aeolian Shawl - http://www.knitty.com/ISSUEspring09/KSPATTaeolian.php

    Jag stickar en i svart yllegarn (entrådigt kampes) just nu.
    Karin Berg said...
    En sjal tror jag på en lång vacker sjal. Det är ganska enkelt utan mönster. Stora stickor (kanske 8-9-10) och börja med fem maskor utöka med en vid varje varv fram tills du är nöjd med strl.hela tiden rätstikning. Blir alltid snyggt.
    Anneli said...
    tack för titten...ser att du oxå gillar garn och katter...
    kram
    annelie

Post a Comment



Zandria

Välkommen till min blogg. Här kommer Du att få ta del av mina tankar och funderingar. Tarot och Livsåskådning. Målningar och Dikter. Garn och Stickning och vardagens små och stora händelser...!!:o))

Sök i Bloggen

Etiketter